© pxDesign.se SiteLock

Vi behöver fler som kan hjälpa till vid vår hembygdsgård

...med underhåll av byggnader, gräsklippning, servering. som funktionärer etc.

Ring gärna någon i styrelsen.

Buss till Boda Kvarn

Till medlemsträffarna på torsdagar, under sommaren 2019 ordnar föreningen tillsammans med Forssjö Buss transporter mellan tätorten och Boda kvarn.

• Från Wallins Bil 16.45
  • Floragatan (mitt emot Akuten) 16.50
  • Torget 16.55
  • Strandgården 17.00
  • Källmogatan 17.05.

Hem 15 min efter programmet. Kostnad 30 kr t o r.

fredag, 29 mars 2019 06:53

Årsmöte 2019

Årsmötet den 21 mars inleddes med en kort parentation över medlemmar, som gått bort under 2018.

Ordföranden för mötet, Jan Eric Rosenqvist, konstaterade att Ö. Vingåkers Hembygdsförening är Sörmlands största hembygdsförening med sina just nu 1 492 medlemmar. Under året som gick arrangerades ett 20-tal träffar för medlemmarna, inkl. hemlig resa, Östra Vingåkersdagen, sockensyn, städdagar, välbesökta sommarkvällar vid Boda kvarn m.fl.

Styrelsen för 2019 fick följande sammansättning: Cecilia Indebetou Lennartsson, ordförande, Harald Abramson, 1:e vice ordförande, Sandor Nagy, 2:e vice ordförande, Kristina Norström, kassör, Tommy Lundström, vice kassör, Mari-Anne Mokvist, sekreterare, Marianne Åstedt, vice sekreterare, samt Siv Tolbäcken, Thomas Jörgensen och Anne-Marie Schyberg.

Ett stipendium ur sockenrådets fond utdelades till Ragnar Hellberg för all vänlighet och hjälpsamhet han sprider runt omkring sig, inte bara i hembygdsföreningen. Tommy Lundström och Kurt Mokvist tilldelades var sitt förtjänsttecken som tack för den mängd arbetsinsatser de gör, ofta i det tysta.
För underhållningen under kaffepausen stod Ninni och Kjell Lund, som framförde några visor ur vår svenska sångskatt, visor med knorr som var väl värda att lyssna på.

Text: Mari-Anne Mokvist

Senast ändrad fredag, 29 mars 2019 09:18